(foto: Flowa Fotografie)
Wat dreef je om zelfstandig ondernemer te worden?
Ik was in loondienst bij een reclamebureau en deed daarnaast werkzaamheden voor een internetprovider. Zo kwam ik in aanraking met het bouwen van websites. Aangezien ik mijn creativiteit, het ontwerpen, in mijn baan niet voldoende kwijt kon besloot ik in 2001 een eigen bedrijf te beginnen.
Een eigen bedrijf gaf mij de mogelijkheid terug te keren naar het beroep waarin ik afgestudeerd was aan de Kunstacademie, namelijk grafisch vormgever. Ik werk vanuit kantoor aan huis en dit geeft mij de vrijheid en de mogelijkheid verantwoordelijk te zijn voor mijn eigen keuzes en opdrachten.
Wat is jouw kernactiviteit?
Mijn kernactiviteit is het ontwerpen van internetsites voor zowel kleine als grote bedrijven, organisaties en particulieren. Dat gaat van concept tot realisatie. Bij grote projecten vind ik het een uitdaging om samen te werken met partners waarbij ieder zijn of haar eigen expertise inbrengt.
Waaruit bestaan jouw werkzaamheden nog meer?
Ik verricht, naast het bouwen van websites, werkzaamheden voor alles waar een grafisch ontwerp voor nodig is, zodoende is mijn werkterrein heel breed. Zo doe ik de ontwerpen- en de opmaak voor tijdschriften en wijkbladen (zoals Wijkberichten Emmerhout) en maak ik grafisch ontwerpen voor huisstijlen. Zo ontwerp ik logo’s, flyers en ander grafisch materiaal. Een voorbeeld daarvan is de hele huisstijl, logo, flyer, posters rondom de Burgerbegroting Emmerhout.
Ben je maatschappelijk betrokken?
Emmerhout is een uitdagende wijk. Ik zoek steeds verbinding tussen projecten en initiatieven van wijkbewoners. Ik vind het heel belangrijk dat deze initiatieven worden uitgevoerd en zet me daar graag voor in. Het is leuk om maatschappelijk bezig te zijn en op die manier iets terug te geven aan de wijk.
Zo zet ik mij vrijwillig in voor het ontwerpen en vormgeven van het kwartaalblad Wijkberichten Emmerhout. Ook was ik één van de initiatiefnemers van Sportplein Emmerhout. In oktober 2016 hebben we het plan gepresenteerd op het ideeënfestival van de Burgerbegroting Emmerhout. Door de inzet van velen kon op 30 september 2017 de eerste fase geopend worden en daar ben ik best trots op.
Waarin onderscheidt Graffito zich?
Graffito staat voor persoonlijk, creatief en ondernemend. Waarin ik me wil onderscheiden is mijn aanpak. Deze is persoonlijker en laagdrempeliger dan die van grote bedrijven. Als ontwerper vind ik het een uitdaging om de passie en het verhaal van een bedrijf of organisatie op de juiste manier over te brengen. Het hele plaatje moet kloppen en aansprekend zijn. Dit bereik ik door heel goed te luisteren naar mijn opdrachtgevers en het contact zo persoonlijk mogelijk te houden in een prettige sfeer. Ook vind ik belangrijk goed benaderbaar te zijn. Iedereen kan bij mij vrijblijvend terecht voor vragen over vormgeving van zowel gedrukte of digitale concepten.
Wat voor type projecten hoop je over 5 jaar te hebben? Of: waar sta je over 5 jaar?
Mijn hart ligt bij sociaal bewogen opdrachten met een maatschappelijke insteek, zoals bijvoorbeeld de Burgerbegroting Emmerhout. Daarnaast vind ik het als Zzp’er een uitdaging deel uit te maken van grote projecten. Aanvragen voor grote projecten zijn dan ook bijzonder welkom en zie ik graag tegemoet.
Graffito in één zin voor de lezers van Wijkberichten?
Dit is het bedrijf dat Wijkberichten Emmerhout vormgeeft. Door de aandacht die uitgaat naar de vormgeving en de artikelen, hoop ik samen met de redactie, dat Wijkberichten veel gelezen wordt door de bewoners van Emmerhout.
Hoe ben je bereikbaar?
Via de telefoon T+31(0)591-625706 en E info@graffito.nl. Of breng voor nadere informatie een bezoekje aan mijn website: www.graffito.nl
Wijkberichten 2018 I 2